Jobbar du med kunder, kanske i butik? Det första man får lära sig är att uppmärksamma kunden som kommer in med ett “hej” och ett leende. Ändå är det långt ifrån självklart för alla. Men det här är viktigare än man tror. Du har nämligen bara några sekunder på dig att göra ett bra intryck. Kanske får du chansen igen men risken finns att om du verkar oengagerad, så riskerar du inte bara att tappa en kund, utan flera då ryktet snabbt kan sprida sig. Ser du däremot till att kunden känner sig välkommen, genom en så enkel sak som ett “hej”, ett leende och ett “tack” och “välkommen åter” så har du inte bara fått behålla den kunden, utan troligtvis även fått fler på köpet. Oavsett om du är ägare eller anställd så påverkar DU företaget och företagets kunder genom ditt sätt att vara. Oavsett om du är anställd eller ägare så är det så att om företaget i fråga mår bra så är det lättare för alla på arbetsplatsen att må bra.
Alla påverkar företaget. DU påverkar företaget.
Av: Johan Engström