Ditt sätt att vara påverkar andra

Jobbar du med kunder, kanske i butik? Det första man får lära sig är att uppmärksamma kunden som kommer in med ett “hej” och ett leende. Ändå är det långt ifrån självklart för alla. Men det här är viktigare än man tror. Du har nämligen bara några sekunder på dig att göra ett bra intryck. Kanske får du chansen igen men risken finns att om du verkar oengagerad, så riskerar du inte bara att tappa en kund, utan flera då ryktet snabbt kan sprida sig. Ser du däremot till att kunden känner sig välkommen, genom en så enkel sak som ett “hej”, ett leende och ett “tack” och “välkommen åter” så har du inte bara fått behålla den kunden, utan troligtvis även fått fler på köpet. Oavsett om du är ägare eller anställd så påverkar DU företaget och företagets kunder genom ditt sätt att vara. Oavsett om du är anställd eller ägare så är det så att om företaget i fråga mår bra så är det lättare för alla på arbetsplatsen att må bra.
Alla påverkar företaget. DU påverkar företaget.

Av: Johan Engström

Senaste Poddavsnitten

Veckans Video

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

* obligatoriskt fält

Intuit Mailchimp

Mest lästa artiklar

IMG_1024
Pizzerian som inte räds att experimentera
6585AA6F-704F-4BEB-A3BA-1A7FD764A344
Reality Lift - Gymmet som växer
en_dag
En dag kommer du att sluta ögonen för sista gången
296186029_716764039779838_8601417570100280630_n
Våga drömma eller glömma
hand-262104_1280
Ta hand om de här 3 så både mår och presterar du bättre
cropped-Malin081-scaled-2
Tips till dig som vill starta eget